Hymer Oldtimer Club Camperplaats Giethoorn

 

Op een van de allermooiste locaties in Giethoorn kunnen de leden van deze club overnachten. De locatie ligt aan de oude dorps gracht. Op 50 meter afstand bevindt zich een uitstekend restaurant met boot verhuur. Vanaf onze locatie kan je er voor kiezen om het wel om bekende Giethoorn in te varen, maar mooier is de andere route te varen rechtstreeks de natuur gebieden in.

terras

 

De afgelopen weken zijn we druk bezig geweest het een gedeelte van het totaal 6000 m2 toegankelijk maken voor campers. Op dit moment kan ik max 5 campers ontvangen. Let wel ik heb geen toestemming van de gemeente om Campers te laten overnachten dus ik laat alleen camper toe dit lid zijn van deze club en reserveren is absoluut noodzakelijk.

veld1

De Campers kunnen worden voorzien van water en stroom, op dit moment is het niet mogelijk om water en evt. Chemische toiletten te lozen . We vragen voor een overnachting 10 euro per camper, ongeacht aantal personen. Uw hond is ook welkom. Met het geld wat de overnachtingen opleveren gaan we zaken als riolering voor het storten van chemische toiletten van de campers realiseren.

kippemschuur

Kortom deze club heeft er een zeer exclusiefe overnachtings plek bij.

Let op ik laat alleen leden toe die lid zijn van deze club met een camper ouder dan 1986.

Voor reserveringen en locatie gegevens kun je me na 17:00 uur bellen op 06 485 30 50 1.

M.v.g Ronnie

Hymer Oldtimer Club Camperplaats Giethoorn (2)

 

Op een van de allermooiste locaties in Giethoorn kunnen de leden van deze club overnachten. De locatie ligt aan de oude dorps gracht. Op 50 meter afstand bevindt zich een uitstekend restaurant met boot verhuur. Vanaf onze locatie kan je er voor kiezen om het wel om bekende Giethoorn in te varen, maar mooier is de andere route te varen rechtstreeks de natuur gebieden in.

terras

 

De afgelopen weken zijn we druk bezig geweest het een gedeelte van het totaal 6000 m2 toegankelijk maken voor campers. Op dit moment kan ik max 5 campers ontvangen. Let wel ik heb geen toestemming van de gemeente om Campers te laten overnachten dus ik laat alleen camper toe dit lid zijn van deze club en reserveren is absoluut noodzakelijk.

veld1

De Campers kunnen worden voorzien van water en stroom, op dit moment is het niet mogelijk om water en evt. Chemische toiletten te lozen . We vragen voor een overnachting 10 euro per camper, ongeacht aantal personen. Uw hond is ook welkom. Met het geld wat de overnachtingen opleveren gaan we zaken als riolering voor het storten van chemische toiletten van de campers realiseren.

kippemschuur

Kortom deze club heeft er een zeer exclusiefe overnachtings plek bij.

Let op ik laat alleen leden toe die lid zijn van deze club met een camper ouder dan 1986.

Voor reserveringen en locatie gegevens kun je me na 17:00 uur bellen op 06 485 30 50 1.

M.v.g Ronnie

De foto's van het treffen

De foto van verschillende deelnemers van het Hymer Oldtimer Treffen staan online

 

KLIK HIER VOOR HET ALBUM

Fehac zet ook de actie voort.

Ook de fehac laat in een nieuwsbrief weten met de actie door te gaan en het niet eens zijn met het huidige resultaat en de regels die om de vrijstelling gaan als je goed leest dat zou dat betekenen dat auto,s ook camper,s met een kwarttarief niet meer zouden kunnen schorsen?

   
Losse eindjes nieuwe vrijstelling
De opwinding over de nieuwe vrijstelling wegenbelasting is inmiddels weer wat gezakt en iedereen in het klassiekerwereldje gaat nu kijken en vooral rekenen wat dit straks in 2014 voor hem persoonlijk gaat betekenen. De laatste strohalm die LPG- en dieselrijders nog hadden is hen ook uit handen geslagen: de moties van SP-er Bashir om ook deze categorieën onder de overgangsregeling van € 120 per jaar te laten vallen werd op 14 mei jl. door een meerderheid van VVD, PvdA en D66 verworpen.

De regeling per 1 januari 2014 wordt dus: vrijstelling pas bij 40 jaar.
Voor voertuigen, die nu vrijstelling hebben maar nog geen 40 jaar oud zijn, is er een overgangsregeling. Dit zijn de voertuigen met Datum Eerste Toelating (DET) in 1987 of eerder.
De overgangsregeling betekent dat je per jaar een kwarttarief MRB moet betalen met een maximum van € 120 met een rijverbod in de wintermaanden (december, januari en februari).
Deze overgangsregeling geldt echter niet voor personenauto’s en bestelwagens op LPG of diesel.
Maar zoals bij veel regelingen bepalen de details pas werkelijk hoeveel jij met jouw specifieke voertuig(en) er zelf last van hebt. Als je alleen maar een schuur vol 40+ auto’s hebt staan haal je je schouders op over de nieuwe regeling, maar als je een mooie Peugeot 604 diesel uit 1977 hebt moet je er weer de volle mep aan wegenbelasting gaan betalen.

Ook komen nu de vragen los. Bijvoorbeeld over wat als leeftijd van een voertuig geldt. De overheid rekent niet met bouwjaar of productie- of importdatum. Bepalend is de Datum Eerste Toelating: de datum waarop een voertuig in Nederland of ergens in het buitenland voor het eerst op kenteken is gezet.

De overgangsregeling met winterstop is ook niet iedereen duidelijk; die is inderdaad ingewikkeld. Allereerst: dit is een regeling voor de (bestel)auto’s op benzine, vrachtwagens en motorfietsen met een DET tot/met 1987. Een voertuig van 1988 of jonger zal nooit dus onder de overgangsregeling vallen. Over 14 jaar - als deze vrijstellingsregeling het zolang uithoudt- is de overgangsregeling helemaal verdwenen.

Dan de winterstop: dat is geen schorsing die zelf aangevraagd moet worden maar een rij- en parkeerverbod op de openbare weg voor de maanden december, januari en februari in Nederland. Heeft u een leuk evenement in de Ardennen in februari: geen probleem want rijden in het buitenland mag wel, maar tot de grens moet het voertuig mee op een auto-ambulance. Of zou de FEHAC-evenementenregeling daarvoor uitkomst kunnen bieden? De toekomst moet het leren.

Tot slot schorsen, vooral interessant voor diesel en LPG rijders. Dat blijft voor 15-plus voertuigen € 23,- per schorsing per jaar en vanaf 6 voertuigen of meer is het gratis. Bij het kwarttarief stopt schorsen de verplichting om wegenbelasting te betalen niet; wel kan schorsen in die categorie nodig zijn om de APK uit te kunnen stellen.

En wat te denken van de kampeerwagens ? Voor hen is het nog onduidelijk wat het gaat worden : Overgangsregeling met maximaal 120,- of het kwarttarief van 1000,- of meer ? Ongetwijfeld zullen de komende maanden nog veel meer van dit soort uitvoeringsvragen komen: de FEHAC zal proberen deze zo goed en praktisch mogelijk voor oldtimerbezitters uit te werken.

Veel mensen zijn teleurgesteld over deze regeling: ineens is er weer een aanslag op de portemonnee waar helemaal niet op gerekend was.
Laat het duidelijk zijn: de gelegenheids-alliantie (BOVAG, KNAC/ANWB, RAI, FOCWA en de FEHAC) staat zeker niet achter alle maatregelen die nu gaan komen. Wel is dit nu het best haalbare, gegeven de omstandigheid dat de overheid op een opbrengst van € 155 miljoen heeft gerekend. Den Haag is tot op heden doof voor argumenten als verwaarloosbare aanslag op het milieu, het de nek omdraaien van een bedrijfstak en het missen van inkomsten BTW en accijnzen. Meer wegenbelastinggeld bij de oldtimers binnen te harken was het enige doel van Financiën.

Het bovenstaande is de situatie zoals hij nu is. In de politiek is natuurlijk niets zeker voor dat het in de wet vastligt. En zelfs dan vaak nog niet. Blijkens de vele MRB wijzigingen die elkaar in heel korte tijd hebben opgevolgd. De inkt van de vorige ‘definitieve’ was nog maar net droog toen we verrast werden met het regeerakkoord.
Dat betekent ook dat er misschien toch nog ergens een gaatje is om iets te repareren. Want ook al is de huidige uitkomst werkbaar en acceptabel voor een groot deel van de FEHAC achterban, het is zijn helaas wel zo dat er bepaalde groepen tussen wal en schip vallen. Zo zijn er best ‘echte’ liefhebbers met een lpg- of diesel auto.
Natuurlijk zijn wij – noodzakelijkerwijs buiten beeld – wel de mogelijkheden daarvoor aan het onderzoeken en hebben daarvoor ook al voorstellen gedaan.

Naast het brede samenwerkingsverband van ‘de alliantie’ is er recent nog een ander initiatief dat heel nadrukkelijk de media opzoekt met als doel om alle klassiekers MRB vrij te houden, ook voor dagelijks gebruik.
Dat lijkt ons niet haalbaar in de huidige realiteit. Tevens is het zo dat dagelijks gebruik van een klassieker niet valt onder de doelstellingen van de FEHAC. We zien er ook een risico in. Bijvoorbeeld de orde grootte van dagelijks gebruik die zich aan het ontwikkelen was, zet de deur open naar milieuzones en andere ontwikkelingen die ook de liefhebber zullen treffen.
Het staat iedereen natuurlijk vrij om eigen initiatieven te ontplooien. We zijn vanzelfsprekend ook met deze partij in contact en volgen de ontwikkelingen op de voet.

7e Oldtimerdag Appelscha op zaterdag 21 september 2013

7e Oldtimerdag Appelscha op zaterdag 21 september 2013

“De mooiste dag van het jaar”

Leg je hand op een hete kachel en een minuut lijkt wel een uur. Wees samen met die speciale vrouw en een uur lijkt wel een minuut. Dat is relativiteit zo vertelde de van oorsprong Duitse wetenschapper en bedenker van de relativiteitstheorie Einstein ooit. Waarmee hij wil zeggen dat de tijd vliegt als je plezier  hebt. Dat de tijd vliegt is wel duidelijk, want het is nu al  weer tijd voor de Oldtimerdag Appelscha  Een vleugje van deze vervlogen tijd kunt u op zaterdag 21 september 2013 proeven in Appelscha, want daar wordt dan alweer voor de zevende  keer, van 09.00-18.00 uur,  de Oldtimerdag georganiseerd.

Lees meer: 7e Oldtimerdag Appelscha op zaterdag 21 september 2013

Grondlegger Hymer Overleden

Grondlegger van het Hymer-concern Erwin Hymer is afgelopen donderdag 11 april 2013 op 82-jarige leeftijd overleden, in het bijzijn van zijn familie. Dat heeft de Hymer-groep vandaag bekendgemaakt.

Erwin Hymer startte zijn bedrijf in 1957. Het groeide de afgelopen decennia uit tot de Hymer-groep, waar een hele reeks van merken onder valt: Eriba; Niesmann+Bischoff; LMC en T.E.C.; Bürstner; Carado; Dethleffs; SunLight en Laika.

Anderhalf jaar geleden opende het Erwin Hymer Museum in Bad Walsee zijn poorten, met daarin een collectie van tachtig caravans en campers die Erwin Hymer in de loop van de jaren heeft bijeengebracht. Hij gaf er zelf soms nog rondleidingen. Erwin Hymer stond bekend als een energieke ondernemer met een pioniersgeest, die veel heeft betekend voor de ontwikkeling van de camperindustrie, maar ook voor de lokale gemeenschap in zijn woonplaats Bad Waldsee.

 

Aanvullende gegevens